november 06, 2008

al gore som minister, det hade jag gillat *miljönörd*

jag blev, som många andra i detta land, lättad över obamas vinst. men kan inte låta bli att glaset blir lite grumligt av att han faktiskt är lite mjäkig och rent utav inte alls så fantastisk i vissa frågor som vi alla vi tro. att han inte lämnar vissa frågor upp till staterna, som homoäktenskap och dödsstraff. plus att han vill skicka mer manskap till afghanistan eller att han inte har något emot att bomba pakistan. vilket är något som går emot min personliga övertygelse, men så är jag ju inte politiker heller. han är i vilket fall som helst den bäste kandidaten till att styra landet på rätt kurs. jag tänker på de enorma förväntningarna som ligger på hans axlar. men hoppet är det sista som överger människan.

Inga kommentarer: