november 08, 2008

allt jag ville var att han skulle komma hit och bara ligga med mig

nej, jag är inte kär. jag blir bara så sjukt intellektuellt stimulerad att jag ibland misstolkar det för något annat. trist är bara att för mig är fredagar ledighet och avslappning, fest och galna grejor. det tyckte inte min vän var i ropet direkt. jag är ledsen men när man som jag jobbar 9-5 (okej det är 10-6) så är fredagen helig. jag vill festa till det, bryta vanor, känna mig ledig och fri eftersom jag måste jobba på måndag igen.

jag är ensam nu. fick ett plötsligt kåthetsryck. messade islänningen. frågade var han höll hus, om han var hemma och räddade den finansiella krisen på ön? vilket givetvis betydde: jag vill ligga, vill du? när jag skickat messet ångrade jag mig naturligtvis men bestämde mig för att se det som ett socialt experiment (vi har för fan inte hörts på över en månad, jag vill ju veta om jag fortfarande har kvar min mo-jo (hur fan stavas det ordet, aldrig skrivit det förut?)

håll i hatten nu. snubben svarar att han är på fyn (annan dansk ö) och inte kommer hem förrän söndag. sen undrar han om vi ska ses måndag kväll...

VEM FAN SES PÅ EN MÅNDAG??? och framförallt vem fan ses en måndag och slentrianligger? inte är det jag i alla fall. för mig är veckodagar heliga utan utomstående pack med kukar. jag är för fan upptagen med mig själv och mitt liv! är jag ensam om detta? är det bara jag som helst koncentrerar ligget till en helgdag? jag blir sjukt stressad av tanken på att spontanligga på måndagkväll. det är dessutom efter min danskkurs, ska jag sänka en vinare till kvällsmaten för att komma in the "mood"?
tips mottages gärna.

4 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Hej, sorry för sent svar! Ses på en måndag gör man om man vill börja dejta, eller...? Eller möjligtvis för att börja en kk-grej? Jag vet inte jag. Är du tveksam så styr av det. Ditt infall (mess) låter ju mer som en spontan helggrej, inte en planerad måndagsdejtgrej. Lycka till!

anna sa...

tack för ditt stöd. ber litegrann om ursäkt för fyllekommentering, behövde verkligen råd. stackars snubben är ju intresserad vilket jag inte är på det sättet. så jag har styrt av det. måndagsdejtande är jag nog bara redo för med rätt man.

Anonym sa...

Nej men inte be om ursäkt! Jag är helt på för kommentarer både natt och dag, men jag var inte hemma =)

Det låter klokt, du var ju inte på och då blir det bara tokigt om den andra liksom är det.

anna sa...

skönt att höra. det uppskattas verkligen.

nej, det känns helt rätt. att missleda någon för egen vinnings skull är ganska avtändande faktiskt.