november 17, 2008

avstyrd grannfejd

nyss skickade min trappgranne några trappor upp en fin liten lapp i brevlådan om att jag borde sätta i en ny lampa i trapphuset. fick en likadan lapp för några veckor sen. då satte någon i en ny lampa som nu helt oförklarligt är borta. det är inte så att jag medvetet struntat i att köpa en lampa det beror bara på att jag:
- nästan aldrig använder "huvudentrén"
- har minne som en guldfisk

jag blev i alla fall, precis som vid förra lappskickandet, heligt förbannad på att snubben just skickar lappar, när han vet att jag är hemma. så töntigt. kom ner och prata med mig för fan! jag är bara hyresgäst och har inte en jävla aning om hur det funkar i detta huset! istället för att svara på samma töntiga sätt, haltade jag upp i mjukisbyxor och förklarade situationen. tror nog att han blev lite paff att jag kom och ringde på. ännu en gång, all heder åt min orädsla för konflikter!

lite pinsamt var att jag pratade låtsasdanska när hans tjej var svensk. undra om hon läser bloggen, i så fall: "jag har finare byxor än dessa, framförallt finare kjolar!" gillade dock hans förklaring till varför det var så viktigt att fixa lampan: "så att inte nån ramlar och stämmer föreningen. det blir så dyrt!" mäh! bara säg att du vill att jag ska köpa en lampjävel. i'm on it!

Inga kommentarer: