november 04, 2008

tänkte valvaka men det får bli en överraskning imorrn bitti istället

hoppas verkligen på att det blir obama inatt. men samtidigt har det stora landet i väst chockerat mig förut men denna gången måste det bara gå vägen. främst för att jag sympatiserar med demokraternas åsikter men vissa gånger lika mycket för att motståndarsidan är så ohållbar. en kvinna mitt i livet som år 2008 år är emot abort, oberoende bakomliggande orsak? (påven är ju en sak, även om han är lika skrämmande när han är emot kondomer, vilket även får mig att tänka på den fd sydafrikanska hälsoministern som tyckte att aids kunde botas med grönsaker. än är inte den siste idioten född.) som vill oljeborra i naturreservat år 2008? palin är så skrämmande konservativ och amerikanskt omedveten om moderna frågor, som det sjuka användandet av fossila bränslen landet förbrukar, och att de borde minskas inte ökas. ur min synvinkel ogenomtänkta och korkade åsikter som den kvinnan och hennes parti står för. dessutom har hon en gigantisk björnfäll på kontoret, komplett med huvud och allt, bara det räcker för att inte gilla henne.

Inga kommentarer: