november 07, 2008

detta brukar jag tänka på när jag cyklar till jobb

det här med språk. jag har kommit fram till några sjukt sexiga språk, framför allt om de talas av en man med skäggstubb, 1.95 och som är grym på att sätta upp hyllor och fixa stopp i avloppet. måste vara bästa kombon. speciellt om humor dessutom är närvarande. *ensam kvinna på kammaren* sugen*

jag gillar:
danska (ganska givet iofs, mads är ju gud. de flesta danskar, men för tillfället är det speciellt snubben på förmiddagsradion som gör mig knäsvag, ta mig, förför mig, visa mig dina hemliga ställen i stan, ge mig ett barn eller två som du kör till dagis i chistianiabiken)
skotska (of course lite geraldine-influerat, men en fin brittiska får det ju verkligen att rinna till, skulle gärna bosatt mig ute på en hed med en massa får om det var så att tillfälle bjöds)
isländska (snubben i örnen var ju bara så het, dock måste det vara en manlig man, han som värmde min säng ett tag var alldeles för mjäkig)

bubblare:
italienska (skulle ju kunna bli riktigt bra alltså, mörk och muskig, måste dock kunna laga mat, jag är inte intresserad av att passa upp)
franska (det är bara sexigt helt enkelt, dock utan sliskigheten såklart, men tar inte topp 3)
norrländska (vet ej helt anledningen till detta, men det känns tryggt, dock inte så spännande direkt)

så not hot:
indisk-engelska (så av tändande att jag bara känner hur jag torkar ut, usch!)
sydstatsamerikanska (need i say anything, redhead ja tack, redneck nej tack)
all engelska pratad av asiater (kom igen r är en så jävla bra bokstav, speciellt skånska r, inget jävla tramsande med rullande r, blä)

Inga kommentarer: