november 09, 2008

professionell tjuv

i lördags hängde vi på det enkla v:et och drack öl. spanade in allt och alla, flörtade. people watching är min favorithobby. när mina vänner gick hem stannade jag kvar och hängde med en söt rödhårig tjej som visade sig vara gift med bartendern. drack sprit med is och rökte hemrullade ciggaretter. plötsligt kommer det in en märklig, påtagligt hög snubbe som säger att han sticker från snuten. han pratar grov malmöitiska, skinnpaj och långt hår. ser ut lite som en övervintrad gammal musiker. han kör den klassiska "vet du inte vem jag är?" varpå jag svarar "vet du vem jag är?". förmodligen på grund av sitt rus och snuträdsla går han hela tiden in och ut ur baren. till slut berättar han att han är professionell tjuv och är i kbh för att råna folk. visste fan inte om jag skulle skratta eller bli rädd. han var jävligt läbbig emellanåt. speciellt när jag kommenterade något om min handväska och att det inte var något direkt av värde i den, då svarar han, innan du märker att din väska är stulen har jag redan varit i din lägenhet. blev inte klok på hur mycket sanning i det låg i allt och om han gjorde inbrott eller verkligen slog ner folk och rånade dem. jag vill nog inte heller veta, men han var solklart skum. jag blev dessutom provocerad (surprise, när blir jag INTE provocerad) av att han tänkte göra stötar på min gata att jag hotade att lämna en full beskrivning till snuten och fan ta mig se till att han åkte dit. "track you down!" herregud, jag har kollat på för mycket snutserier med coola poliser. vet inte om det var så smart att stå där och spela tuff men va fan jag betalar fan skatt och han ska inte komma och sno mina cash. *samhällsnyttig och hederlig medborgare*

Inga kommentarer: