november 29, 2008

eller ska jag gå dit igen och bara gå bananas?

omg! rea på frukt och grönt i min netto. de pakistanska (eller indiska eller något annat, iaf iförda sjalar och fladdriga byxor i balla färger) tanterna gick helt amok. hamstrade paprikor och apelsiner, auberginer och klementiner som om det inte fanns någon morgondag. ska erkänna att jag rycktes med lite och köpte ekologiska tomater i blandade färger som jag vanligtvis inte köper. men bara för att broccolin kostar 4 dkk behöver jag ju inte handla upp alla julklappspengarna på grönsaker. mycket roligt däremot att obervera folks beteende när de inser att det är rea.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha NU först såg jag den roliga rubriken!! :D

anna sa...

ibland hittar även en blind höna ett korn. bästa är att jag gick dit igen (till mitt försvar: skulle köpa öl) och då kunde jag inte hålla mig utan köpte broccoli och en melon. *skäms*