november 04, 2008

tillbaka med buller och bång, såna här dagar är det bara så jävla nice att leva

måndag kväll/natt. kom nyss hem, full. känns riktigt bra. gått från tre dagars sjukdom till värsta heldagen. min kurs borde jag inte ens börja prata om men jag kan inte hålla mig! jag stör mig oerhört på en medelålderskvinna från gbg som började idag och bara gnällde för att hon inte fattade något. jag kontrade med att hon kanske hellre ville gå med de afrikanska hemmafruarna som kämpar för att få uppehållstillstånd och lära sig skriva anka=and. jag höll på att få one of my famous utbrott och bara skälla ut henne. får se om utbrottet kanske kommer på onsdag istället, vilket det ju lär göra om hon inte kniper käft asap. helt sant - någon spelar just nu munspel utanför fönstret, det känns riktigt sjömans-sorgligt. annars har jag haft djupa diskussioner med min fantastiska vän på gamla apoteket och druckit gröna tuborg. the topics of the day har involverat sex, sex och snack kring själva sexet. dock var det inte jag som fått ligga men jag diskuterar gärna diverse detaljer kring utförandet trots detta. denna snart inte mera köpenhamnsboende vän är en gåva. vi pratar som sagt sex, men lika gärna könsroller, normen, förutfattade föreställningar, döden, livet, lycka och hjärtesorg. våra diskussioner är så givande och uttömmande att jag nästan är helt matt när jag går hemåt eftersom intrycken och känsloyttringarna varit så många och stora. men en av de allra underbaraste sakerna med vår vänskap är att hon tycker precis lika mycket om mig som jag tycker om henne. jag är klok, intelligent, rolig och bara helt fantastisk och jag får dessutom höra det. vi har en liten kärlekshistoria helt enkelt.

2 kommentarer:

Kicki sa...

hej snutt! En snabb fråga bara: GNU? Vad känner du?

anna sa...

ja du, jag brukar ju alltid vara tveksam till dylika arrangemang. men om ni andra också är sugna (din syrra, fröken doktor, kanske inte nyblivna mamman direkt) så vill jag ju såklart gå. du då?