oktober 14, 2008

dagarna de går och går efter varandra

den där dieselmotorn i fredags var ganska fräck. fin grön färg och så, fast att jag inte uppskattade dieselgrejen direkt. det roligaste var dock att se alla män som var extremt uppspelta och filmade och fotade när motorn körde igång bredvid stod diverse uttråkade frugor och flickvänner och hoppades på att få gå hem snart. offra sig för hushållsfriden ungefär. på lördagen vaknade jag 20 minuter innan mina gäster från la suede kom. mycket lyckat. hann inte käka så när jag gick runt på bodies-utställningen höll jag på att svimma av all ackumulerad kroppsvärme och dessutom tyckte jag att kropparna luktade riktigt äckligt. note to self - stå inte med näsan 10 cm från en konserverad kinesgump när du känner dig yr och illamående.

inflyttningsfesten i malmoe var riktigt rolig. jag var inne i ett härligt jag-är-så-het-idag-att-ni-kan-värma-en-bastu-med-mig vilket innebar att jag sa till den enda nyktra snubben (okej, blivande tvillingföräldrar ej inkluderade) att jag tyckte det var synd att han gick eftersom han var den enda do-able. sist jag såg honom ballade jag ur för att han kört bil ensam till baren. hur min hjärna fungerar vill jag inte ens spekulera i. som ett led i min egen egoboostning och gränstestande erbjöd jag mig att ligga med honom lite snabbt i garderoben. haha, så bra. speciellt eftersom jag däckade på soffan!

eftersom jag tycker offentlig sång är skitjobbigt och konsekvent vägrar vara med på tex singstar känner jag mig väldigt utanför när det sjungs i stämmor vilket jag var nervös för att det skulle förekomma på festen. dock visar det sig att jag inte är den enda som känner mig utanför och sångarna själva är mycket medvetna om det. här skulle jag gärna vilja framföra ett tack för att ni respekterade det och sjöng i ett eget rum. kanske mindre bra av mig att göra uttalandet, för att förtydliga mitt obehag: "om ni sjunger är det som om ni straffknullar mig med grovsalt". moget, verkligen moget. förlåt för det. nu glömmer vi det och istället fokuserar vi på:
tack cb och m för en fin skiva!

höjdpunkt i helgen var även the mage aka the twins aka ettan och tvåan. så himla mysigt med bebismagar speciellt när den tillhör de absolut bästa föräldrarna-to-be. eller ja den tillhör ju båda med sitter såklart på bara på en.

igår var jag både skittrött och småtjurig. mest tjurig var jag på en granne som klampar ner hela vägen i trapphuset och sen på väg ut lägger han en lapp i mitt inkast om att han tycker att jag borde byta glödlampan i trapphuset. så otroligt töntigt att lägga en lapp! kunde han inte vara ringt på och förklarat situationen (ingen hyresvärd, köpelägenheter, blablabla). nej utan han plitar ihop en liten extremt svårläsig text på en post-it och stoppar in! jag kan ju inte direkt gå upp och svara med en lapp i hans låda men jag får fan god lust. istället spelar jag totalt oberörd och låtsar att jag inte sett lappen, analfabet eller så och väntar på om detta utvecklas till ett regelrätt grannbråk.

Inga kommentarer: