oktober 07, 2008

det sista man vill är ju att vakna upp med ett igenmurat öga när man ska på fest

har anat ugglor i mossen länge. men nu är jag säker. tror jag börjar få en vagel i ögat vilket är det i särklass otrevligaste man kan få (okej, räknar bort alla riktiga sjukdomar och benbrott men otrevligaste "vardags"-grejen). en plida i ögat. uärk! har drabbats en gång tidigare. då körde jag varmt, varmt vatten på en handduk och "masserade" ögat. bara det är en ganska obehaglig känsla. vem gillar att trycka på sina ögon liksom? så nu har jag sprungit runt här med brösten på halv stång iförd tights för att hinna gnugga lite på den lilla jävlen innan jag sätter på mitt game-face.

dessutom har jag haft spritomslag (inte drickbar sprit, alsolsprit då) på stortån eftersom mitt nageltrång är enormt smärtsamt. hoppas kunna trycka ut lite var innan jag kör ner foten i den lite trånga stöveln. (no pain, no game) inte meningen att äckla till det på morgonen det är en main issue just nu.

Inga kommentarer: