oktober 26, 2008

vid såna här tillfällen känner man sig helt utanför samhället

jag tror att det blev vintertid i natt. men jag är fortfarande inte helt säker. det bud jag skulle vilja sätta pengar på är att klockan nu strax är tolv. i vanliga fall brukar jag ju ha koll eftersom jag läst det i tidningen. denna gången kom jag på det mitt i natten när några av klockorna ändrade tid. men eftersom jag använder mig av ett avancerat klocksystem (klockradion, armbandsuret, datorklockan, satellitklockan, svenska mobilen, danska mobilen) så blev jag lite osäker. fantamig tur att jag inte skulle jobba eller passa någon tid idag. nu hörde jag nyss nyheterna på radion. den är tolv, puh, då var jag inte så virrig. nu ska jag ta mitt sega kropp med min fnurriga inbakade fläta (och huvudvärk, jag har aldrig huvudvärk, tog en voltaren nyss, gött ska börja knapra några om dan) och ligga på soffan. regnar ute och jag orkar inte helt engagera mig i eventuellt kulturevent. det får bli sienna och keira traskande i gummistövlar. lagom nivå idag.

Inga kommentarer: