oktober 26, 2008

mänskligheten, finns det hopp?

vet inte var jag ska ta vägen! idiotin i den moderna världen är så utspridd att jag börja misstänka att den faktiskt är smittsam. har precis sett senaste uppdrag granskning och jag vill nästan börja gråta. vägverket och stockholms kommunerna vill bygga en fet motorväg för att förbinda norr och söder. förslaget är så genomkorkat och baserat på felaktiga incitament att jag skäms över att ha betalt skatt till den myndigheten. herregud vems ärenden är det vägverket går? det förslaget v-v lämnat till kommunen är så skrämmande eftersom det helt utelämnar miljö- och klimataspekter samtidigt som det får sthlm att gå mot en samhällsstruktur som los angeles. det är frukansvärt att den bakomliggade orsaken är exploatering av nya områden dvs rent ekonomiska orsakeroch man helt struntar i vad det bästa alternativet ur ett samhällsnyttigt perspektiv är. i denna stund är jag enormt stolt över att jag inte använder mig av bil som transportmedel och att jag inte bidrar till att skada klimatet ur den aspekten. det är obehagligt att inse hur lite människor förstår vilken stor skillnad deras aktiva val kan betyda och i vilken riktning samhället går åt.

Inga kommentarer: