oktober 15, 2008

vill byta kanal eller hoppas på reklam eller nåt för det är så jävla pinsamt, just nej jag kommer ju över nätet

m m m fantastisk kulinarisk läckerhet till kvällsmat idag. blodpölse med rivna morötter med vinbärsmarmelad (orkade inte köpa lingon-tyttebärs-sylt för lite blodkorv, marme funkar lika bra). korvblodet smakade inte riktigt som det svensak men nära nog. det konstigaste var konsistensen som påminde om rågbröd, dvs. jävligt jobbigt att tugga när man bara vill få mer nåt snabbt. what's up great danes? måste ni käka bröd 24-7? don't get it. sen är det ingen höjdare på nån planet att steka blod utan fläkt. stekos à la lützendimma och jag får väl lukta på ångorna i en vecka eller så.

kollade på hurt-blossoms toppform i någonslags middagsunderhållningsmarathon. det haglade av klyschor så att jag bara satt och skrek rakt ut av obehag, pinsamthet och allmänna skämmighetskänslor. upplägget är lite klass 9a möter kom-i-form möter jamie olivers skotmatsprogram. lägenhetskidsen med invandrarbakgrund och koncentrationssvårigheter möter villaförortsklassen som tränar fotboll och äter grönsaker. jag spyyyyyr! vem fan kläckte idén. eller idén är god men utförandet, hallå! å så den där superkäcka 80-tals överlevaren blossom som bara är så käck att jag vill klippa av alla hennes dreads och trycka ner dem i halsen. för att inte tala om de sura fitkärringarna i skolköket som står och gnäller och sen rögar en cigg utanför köket. fy fan vilken jävla skittv! och ja, jag kommer naturligtvis se hur de går för de stackars otränade, missförstådda tjockisarna och den stackars spinkiga killen som knappt kan kan lyfta en mjölkkartong. dubbelmoral - love it!

Inga kommentarer: