oktober 27, 2008

i väntan på kaffe och kaka

måndagar är tuffa. jag har svårt att koncentrera mig på jobb och liksom komma igång. nu har jag börjat lyssna på radio för att kunna fokusera tankarna på datorskärmen. låter helt sjukt att jag måste vara distraherad för att kunna jobba. men uppenbarligen så blir jag störd av kollegor som pratar högt med sig själv, smaskar, speciellt vid tuggummituggande, knäckebrödsätande och morotsintag, samt diverse utomstående fenomen. ofta brukar jag bara komma hem och käka och småsova på soffan under måndagskvällar men numera har jag min danskkurs också så jag blir ännu mer färdig i skallen, vilket iofs är ganska skönt, en kickstart på veckan liksom. bara jag inte somnar på soffan så är det lugnt. konstigt att det blir mörkt tidigt nu också, jag blir lika förvånad varje år av mörkret. igår måste förresten varit världens längsta söndag. jag var tvungen att ta en tur på barbara för att tiden skulle gå tills jag skulle på födelsedagsmiddag, min faster fyllde år. och middagen, vilken middag, min farbror och faster är mina matlagningsförebilder. speciellt min farbror som alltid har någon ny liten rätt eller sallad som han fått tips om. nej nu ska jag upp till grannen på fika. hörde just att de andra ringde på.

Inga kommentarer: