oktober 19, 2008

eric bana är min nya crush

vit helg. vit, vit, vit, inte ens glögg har jag druckit. riktigt härlig känsla att vakna på morgonen och minnas allt, inte ha åkt massa onödig taxi, inte ringt tveksamma samtal dvs. på det hela taget ingen fylla och villa. å andra sidan inget ligg med het eric bana-lookalike men jag överlever. eller ja det får jag ju hoppas, annars får jag kolla på boleyn-syster-filmen en gång till. kännt mig lite krasslig och haft riktigt ont i vänstertummen, det börjar seriöst bli jobbigt, tur som fan att det är vänsterhand. istället har helget gett fika på stan, museibesök (nationalmuseet, fan vad det var mycket grejor, rörigt också, helt slut efteråt), städning, godis (centerrulle och juleskum, älskar skum!) och massa film. sent igår kväll bestämde jag mig för kolla satc-filmen (extended cut, men det visste jag inte först utan trodde att jag glömt vissa scener helt) så jag traskade upp till kiosken, på vägen nickar man lite artigt till fyllona på hörnan, och köper mig en glass (!). älskar att bo mitt i stan och bara slänga på en lång jacka med pyjamas under. nu ska jag ta en tur med barbara och kolla höstlöven och kanske något kulturellt på det.

Inga kommentarer: