oktober 21, 2008

någon som har en liten lathund med tangentbordskommandon liggande? gaaah, ge mig!

visserligen var jag inte arg innan, bara lite uppjagad av mitt eget inlägg, men då bestämmer sig musbatterierna att dö. jag fick en lågt batteri varning för ett tag sedan som jag glatt ignorerade. så sjukt handikappande när musen lägger av, jag kan inga tangentbordskommando, förutom ctrl-s och sån amatörskit. kunde inte ens skifta mozillafönster. blev hederligt förbannad på något jag själv kunde åtgärdat för en dag eller två sedan. så jag funderade på att gå och lägga mig men det kändes bolibompa-tidigt. så istället stormade jag ut (haha, någon har bytt lampan i trapphuset och det var inte jag, anna - grannarna, 1-0) och fixade nya på hörnan. hur mitt liv hade sett ut utan international kiosk vågar jag inte ens spekulera i. borde börja hamstra batterier men det är ungefär lika sannolikt som att jag skulle julstäda och torka av alla golvlister. lukten som slog emot mig när jag kom tillbaka till lyan var däremot allt annat än ungdomlig. stekt blodpölse, så not topp tio-lukter.

5 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

alt+tab för att byta mellan fönstrena?

anna sa...

va???? varför kan jag inte den? jag får såna medelålderskvinna-som-inte-kan-använda-t9-på-mobilen-vibbar av min egen otekniskhet *sätter post-it på skärmen med alt+tab*
fler tips?

Anonym sa...

alt+F4 för att stänga ett fönster

ctrl+n för att öppna nytt fönster

ctrl+t för att öppna ny flik, om du surfar med flikar

ctrl+w för att stänga flik


är typ vad jag kommer på så här mitt i natten :)

anna sa...

omg! shit vad du kan. jag måste missat den lektionen på datakunskapen. nej just det jag är så gammal så att på datakunskapen lärde vi oss att skriva alfabetet fort fort med pekfingrarna.

nu vill jag ju läsa din blogg, vi möts ju titt som tätt hos tjejerna i bcn och du är här. plus rolig och klipsk.

ser nu att jag faktiskt kunde ctrl+t, wow! övriga anteckas och post-itas.

Read me. Watch me. Be me. sa...

Ha ha, så gammal är jag också. Lärde mig inte nåt vettigt alls på datakunskapen, däremot är mitt ex it-wiz och lärde mig allt jag kan (fick i alla fall med mig nåt nyttigt från den relationen...).

Klart du ska få läsa, men hittar ingen mail till dig? Maila mig på readme.watchme.beme@gmail.com så kommer invite på stört.