oktober 23, 2008

köttmarknaden nästa

nu skulle rubriken kunna syfta på att jag ska ut och härja i ködbyen till helgen eller något liknande där man associerar till kött, kroppar och sex. men så är inte fallet. jag ska ut på den härlig arbetsmarknaden. jippi, säger jag, grattis till mig själv. och nej jag har inte fått sparken. fatta att de verkar älskar mig (hallå, vem gör inte det? *räcker upp handen*). för att kind of cut to the chase så hade jag utvecklingssamtal idag. precis som i på mellanstadiet var jag lite nervös innan men som så många gånger förut så var jag fucking fantastisk. jag passar mycket bra in i gruppen, är duktig på mitt jobb och de uppskattar att jag är annorlunda, chefens ord. ordet annorlunda kan ju vara lite oroväckande men i mitt fall menade chefen på att jag var positiv, glad, öppen och spred mycket energi. så bra!! låter som ett riktigt klyschigt personligt brev men i detta fallet ligger det mycket sanning i det. hon behöver och vill ha kvar mig efter jul.

eller ja, jag får ju inte fortsatt anställning för det. gud (läs: högsta chefen i staterna) skickade ett mail för ett tag sedan där han förklarade anställningsstopp för att motsvara den förväntade vinstförlusten pga någonslags ekonomisk kris som tydligen är i analkande, så jag var/är ganska införstådd med situationen. såklart är det inte hundra procent ball att söka jobb men jag tror att jag har allt att vinna. jag är en tillgång för vilken arbetsplats som helst. den som lever får se.

Inga kommentarer: