oktober 02, 2008

kan beror på att den är den veckan just nu eller att det faktiskt var ganska korkat sagt bara

kan inte låta bli att kommentera el*n kl*ings uttalande i café. "Jag tycker inte att jag är den härligaste och snyggaste personen i hela världen. Däremot vet jag att jag är en glad och lätt tjej. Jag är ingen sådan där menstjej, som har mens och migrän. Jag är en glad och enkel människa"
läste om det på rodeo och blev nästan lika chockad över kommentererna som själva uttalandet. har aldrig förr hört uttrycket menstjej. vad jag har förstått så är mens något som "drabbar" alla kvinnor (förutom de i klimakteriet och de som svälter sig själva och därmed fuckar upp hela processen). sen är det väl bara för jävla trist för de kvinnor som "lider" mer av sin mens än andra. det är ju knappast så att de valt de själva (hade som tonårig blödningar i två veckor, mycket lajbans när man är ganska ny på hela grejen). att då dra dessa kvinnor över en kam som om de skulle vara sura och svåra är ett tecken på märklig syn på sina medmänniskor (medkvinnor). men och andra sidan säger det väl att e-k uppskattar det mer substanslösa och ytliga. eller något i den stilen.

5 kommentarer:

Read me. Watch me. Be me. sa...

Gud vilken "nu ska jag svara på killars vis så att de gillar mig"-kommentar.

Precis som att killars största problem här i världen är att tjejer har mens.

ania sa...

"jag är ingen menstjej" HAAAHAHAHAHA är det SANT!? har hon sagt så? menstjej!!?? det är ju helt hilarious, måste in och läsa nu och försöka förstå vad som menas.

anna sa...

visst är det sjukt! visste fan inte om hon skojade eller det faktiskt var så pantat som det lät. men hon har väl knappast blivit känd för sin intelligens.... tyckte förmodligen att reporten var het så hon var tvungen att lägga ut en krok eller två. men kom i luckan liksom, menstjej?

ania sa...

ja men det är ju NÄSTAN så bra att jag känner för att göra mig en knapp där det står "jag är en menstjej"

älskar ordet bara liksom. menstjej.

anna sa...

snälla ja, gör en knappp, jag betalar gladeligen för att få den fantastiska knappen skickad till till pölsens förlorade land!