oktober 14, 2008

en annan klassiker är ju havregrynsgröt till kvällsmat

börserna runt om i världen rusar upp och ner. finanskris skriker löpsedlarna. jo tack, jag märker det. mitt konto är obehagligt tomt denna månad. tror inte direkt att jag kan skylla det på konkade kreditinstitut eller för höga bolåneräntor. nej det är ett klassiskt exempel på handla först, tänka sen (åh så fyndigt, dubbelbottnat, jag brukar annars vara ganska enkelspårig). men det sjuka är att jag har nog knappt shoppat nåt egentligen (inte kläder iofs men en massa annan skit, hej nya mysiga krämen). nu krävs det att ta till drastiska åtgärder. operation frystömning är påbörjad, bland annat ätit kräkframkallande couscous-röra och grön curry-grej med färg som gammal avocado. kvar i frysen nu är fransk potatissallad och pastasallad från min inflyttningsfest och jag mår illa bara att tänka på att äta mer av den maten. men men nöden har ingen lag och jag får ta med det på jobbet där jag brukar kunna äta det mesta. förra veckan åt jag makrill i tomatsås, det hade dock inte med ekonomin att göra utan för att jag trodde det var gott. det var det inte alls. plus att jag rapade markrill till långt ut på kvällen. ingen höjdare. har inhandlat kvällsmat tills imorgon, blodpölse med rivna morötter. tycker det är gott men framförallt är det sjuuukt billigt. tur att man lärt sig lite på alla hundra miljoner år som student.

Inga kommentarer: