oktober 28, 2008

jag drog många skratt när jag berättade att missbrukarna snor entrégaller och papperskorgar i sverige eftersom metallpriset är så högt

åh, vilka trevliga grannar jag har! möter inte så många i trapphuset eftersom jag bor på första våningen plus så klart att jag mest använder baktrappan. älskar att gå in i lägenheten i köket, då känner jag mig extra köpenhamnsk. det visar sig att grannarna snett över är dansklärare så behöver jag hjälp med mina läxor så är det bara att komma upp. jag blev verkligen skitglad för det kan ju vara bra att få lite hjälp på traven och inte bara chansa på en stavning eller kolla om det går att stava det på mobilen. annars har fått tips om bästa second hand-butiken och bästa loppisen. vi har diskuterat om mc-gängen äger en klädkedja i pengatvättssyfte eller inte, presidentvalet i usa, fördelarna med facebook (kändes lite old, men danskarna har inte snappat upp det lika snabbt) och vilken tebutik som är snobbigast. jag fick även beröm för min danska, go anna! dessutom fick jag veta att langarna brukar lämna knark bakom ett elskåp på andra sidan gatan som sedan hämtas av någon annan. så det så.

Inga kommentarer: